Birokrātijas un administratīvā sloga mazināšana ir viens no valdības prioritārajiem uzdevumiem, lai uzlabotu un efektivizētu valsts pārvaldes darbu. Valsts kancelejas vadībā darbojas Rīcības grupa birokrātijas mazināšanai, kas pārskata un pilnveido valsts un pašvaldību iestāžu procesus, lai tie kļūtu vienkāršāki, saprotamāki un iedzīvotājiem ērtāki.

Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija (VDEĀVK) savā darbā īsteno pasākumus, lai vienkāršotu administratīvos procesus, uzlabotu datu apriti un mazinātu nepieciešamību iedzīvotājiem iesniegt vienus un tos pašus dokumentus vairākām iestādēm.

VDEĀVK paveiktais birokrātijas mazināšanā

  • E-veselības datu pieejamība un dokumentu aprites vienkāršošana

VDEĀVK ārstiem ir nodrošināta piekļuve E-veselības portālā esošajiem pacientu datiem. Tas nozīmē, ka komisijas ārstiem ir pieejama būtiska informācija par pacientu veselības stāvokli — ārstu slēdzieni, laboratorisko izmeklējumu rezultāti u.c. — tieši E-veselības sistēmā.

Līdz ar to ārstiem, kas izsniedz pacientam nosūtījumu uz VDEĀVK, vairs nav jāpievieno E-veselībā esošie medicīniskie dokumenti, tādējādi samazinot administratīvo slogu gan ārstiem, gan pacientiem.

  • E-nosūtījuma izstrādes process

Gatavojoties e-nosūtījuma ieviešanai, VDEĀVK kopā ar VM, LM un LDVC uzsāka nosūtījuma izsniegšanas un aprites procesa pārskatīšanu.

Projekta ieviešana paredzama ne agrāk kā 2027. gada otrajā pusē, un tai būs nepieciešami papildu resursi gan VDEĀVK Invaliditātes informatīvās sistēmas pilnveidei, gan normatīvā regulējuma izmaiņām.


Iesaisties birokrātijas mazināšanā

Aicinām iedzīvotājus un sadarbības partnerus iesniegt priekšlikumus par to, kā VDEĀVK darbā vēl varētu mazināt birokrātiju vai uzlabot pakalpojumu pieejamību.

 

Papildu informācija

Plašāk par valdības darbu birokrātijas mazināšanas jomā:
www.mk.gov.lv/birokratijas-mazinasana